از تکنیک عقبگرد برای حل مسائلی استفاده می شود که در آن ها دنباله ای از اشیاء از یک مجموعه مشخص انتخاب می شود، به طوری که این دنباله ، ملا کی را در بر می گیرد.
یک مثال کلاسیک از عقبگرد، مسئله n وزیر است.
هدف از مسئله n وزیر ، چیدن n مهره وزیر در یک صفحه
شطرنج است ، به طوری که هیچ دو وزیری یکدیگر را گارد ندهند. یعنی هیچ دو
مهره ای نباید در یک سطر، ستون یا قطر یکسان باشند.
عقبگرد حالت اصلاح شده ی جست و جوی عمقی یک درخت است.
الگوریتم عقبگرد همانند جست و جوی عمقی است، با این
تفاوت که فرزندان یک گره فقط هنگامی ملاقات می شوند که گره امید بخش باشدو
در آن گره حلی وجود نداشته باشد.