اخبار فناوری و شبکه

اخبار فناوری و شبکه

تازه های شبکه و IT
اخبار فناوری و شبکه

اخبار فناوری و شبکه

تازه های شبکه و IT

PhotoMath، کابوس معلم‌های ریاضی!

  

 

اندپ
زوم‌اَپ: اپلیکیشن PhotoMath

PhotoMath یک اپلیکیشن جذاب و کاربردی برای دانشجویان و دانش‌آموزان از شرکت MicroBlink است. کافی است دوربین تلفن ویندوزفون یا آیفون خود را به سمت معادله ریاضی یا برگه امتحان ریاضی یا معادلات خود بگیرید تا پاسخ را به صورت آنی روی تصویر مشاهده کنید. قابلیتی که کار آموزگاران را برای گرفتن امتحان سخت‌تر می‌کند!

امروزه اپلیکیشن‌های زیادی را مشاهده می‌کنیم که به وسیله آنها می‌توانید اسنادتان را اسکن کرده یا متون را از دل آنها استخراج کنید، یا حتی بارکدها را بخوانید. اپلیکیشن‌هایی که با استفاده از لنز دوربین موبایل، اسناد، بارکدها، تصاویر و... را دیده و سپس با استفاده از الگوریتم‌های پیچیده پردازش تصویر آنها را تحلیل کرده یا تغییراتی را روی انها اعمال می‌کنند. با همه‌گیر شدن تلفن‌های هوشمند مجهز به دوربین و پردازنده‌های قدرتمند که می‌توانند الگوریتم‌های پردازش تصویر را به سرعت اعمال کنند، روز به روز به تعداد این نوع اپلیکیشن‌ها اضافه می‌شود.

photomath-1

PhotoMath یکی از همین اپلیکیشن‌ها است که بر دوربین تلفن هوشمند شما تکیه کرده است. کافی است اپلیکیشن را روی تلفن خود نصب کرده، آن را اجرا کنید و دوربین دستگاهتان را به سمت برگه امتحان ریاضی، یا هر معادله ریاضی بگیرید. خیلی سریع پاسخ را روی تصویر مشاهده خواهید کرد.

انتظار کارهای عجیب و غریب از این اپلیکیشن را نداشته باشید، حداقل فعلا! چرا که فوتومث فعلا فقط می‌تواند عبارات حسابی، عبارات کسری، توان، جذر و معادلات خطی ساده را حل کند. بنابراین از آن نمی‌توانید برای حل تمرین‌ها و تکالیف پیچیده استفاده کنید، اما بی‌شک این ابزار می‌تواند در حل سریع مسائل بسیار به شما کمک کند.

photomath-2

واقعیت این است که اگر اهل تقلب در امتحان باشید، می‌توانید با این اَپلیکیشن، بسیار ساده‌تر تقلب کنید، ولی تقلب در امتحان کار ناجوانمردانه‌ای است و پیشنهاد ما این است که از آن در مواقعی که می‌خواهید فورا پاسخ یک معادله را ببینید تا به حل مساله اصلی بپردازید استفاده کنید، آن هم نه سر جلسه امتحان، بلکه در هنگام مطالعه و حل تمرین!

مهم‌ترین ویژگی این اپلیکیشن سرعت بالای آن در نمایش پاسخ است. مثلا وقتی دوربین را جلوی یک عبارت محاسباتی می‌گیرید، پاسخ به سرعت نمایان می‌شود، یا وقتی یک معادله خطی ساده را به سمت دوربین ابزار هوشمند خود می‌گیرید، فوتومث به سرعت به شما نشان می‌دهد که مجهول معادله چند است. 

منبع : www.zoomit.ir

نویسنده : سیامک احدی

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.