اخبار فناوری و شبکه

اخبار فناوری و شبکه

تازه های شبکه و IT
اخبار فناوری و شبکه

اخبار فناوری و شبکه

تازه های شبکه و IT

14 منبع آموزشی رایگان و کاربردی برای یادگیری زبان پیتون

پیتون به عنوان یک زبان چند منظوره امکانات متعددی را در زمینه توسعه برنامه‌های کاربردی تحت وب و دسکتاپ در اختیار برنامه‌نویسان قرار می‌دهد. ترکیب نحوی ساده، مختصر بودن دستورات و انعطاف‌پذیری پیتون در زمان کار با بزرگ داده‌ها باعث شده است تا پیتون به انتخاب اول برنامه‌نویسان تبدیل شود.

یکی از دلایل محبوبیت پیتون در ارتباط با کاربردهای آن در حوزه تحقیقات و آموزش است. در زمینه یادگیری پیتون دانشجویان و افراد تازه‌کار به طیف بسیار گسترده‌ای از منابع دسترسی دارند. 

ادامه مطلب ...

9 نکته که باید درباره شبکه‌های مش بدانید!

شاید در ماه‌هاى گذشته درباره شبکه‌های مش چیزهایی شنیده باشید. شبکه‌های مش یک تکنیک موقتی یا راه‌حلی کوتاه‌مدت نیستند و مزایای عمده‌ای دارند که می‌توانند ما را به رویای دنیای تمام متصل نزدیک‌تر کنند. شبکه‌های مش فراتر از چند برند و محصول هستند و به روترهای مش وای‌فای محدود نمی‌شوند. گاهی اوقات مردم باید یک تجسم عملی و کاربرد واقعی یک فناوری را مشاهده کنند تا مفاهیم پشت سر یک عبارت یا کلمه را متوجه شوند و به درکی حقیقی از آینده برسند. در ادامه سعی بر این است که تصویر بزرگ‌تری از شبکه‌های مش را برای شما ترسیم کرده و به برخی پرسش‌ها یا عبارت‌های نامفهوم این فناوری پاسخ دهیم. می‌خواهیم نشان بدهیم شبکه‌های مش چه تاثیری روی اینترنت اشیا و دنیای همیشه متصل خواهند گذاشت و چرا باید این فناوری را جدی بگیریم. 
ادامه مطلب ...

23 قابلیت و ترفند آشکار و پنهان در دل اینستاگرام (بخش اول)

این روزها دیگر اینستاگرام تنها مورد علاقه نوجوانان و سلبریتی‌ها نیست و خیلی‌ها از آن به عنوان یک شبکه اجتماعی محبوب یاد می‌کنند. در واقع، بر اساس گزارش مرکز پژوهشی Pew بیش از 35 درصد بزرگسالانی که از اینترنت استفاده می‌کنند در اینستاگرام نیز عضو هستند. علاوه بر این، استفاده از این شبکه اجتماعی سطحی و گذار نیست. این آمار نشان می‌دهد که 38 درصد از این افراد روزانه چندین نوبت از اینستاگرام استفاده می‌کنند. اما برای آن‌هایی که هرگز از این سکوی پرتاب به دنیای مجازی استفاده نکرده‌اند، و یا کسانی که می‌خواهند حرفه‌ایتر از این پلتفرم استفاده کنند، اینستاگرام ترفندها، تنظیمات، گزینه‌های جستجو و قابلیتهای کمتر شناخته شده‌تری را در نظر گرفته است. در این مقاله که در دو بخش ارائه خواهد شد شما با 23 قابلیت پنهان گنجانده شده در اپلیکیشن اینستاگرام آشنا می‌شوید.

توجه داشته باشید که قبل از شروع به کار آخرین نسخه اینستاگرام را نصب کرده باشید. همچنین این نکته را نیز در نظر داشته باشید که با وجودی که مثال‌های موجود در این مقاله روی دستگاه‌های آی‌فون و اندروید ارائه شده است، اما می‌توان خیلی از آنها را روی نسخه وب و اپلیکیشن ویندوز اینستاگرام نیز پیاده سازی کرد. 

ادامه مطلب ...

آیا جولیا می‌تواند جایگزین زبان‌های بزرگی همچون پایتون و آر شود؟

زبان برنامه‌نویسی جولیا که نزدیک به 14 روز پیش (در زمان نگارش این مقاله) نسخه پایدار آن (1.0.2) منتشر شد، در مقایسه با زبان‌های برنامه‌نویسی رایج و محبوبی همچون پایتون عملکردی به مراتب انعطاف‌پذیرتر دارد. لازم به توضیح است که نگارش 1 این زبان در ماه اوت ارائه شد، زبانی که تیمی متشکل از برجسته‌ترین پژوهشگران دانشگاه MIT فرآیند توسعه آن‌را عهده‌دار بودند. یک زبان برنامه‌نویسی قدرتمند که به اعتقاد بسیاری از کارشناسان در آینده‌ای نه چندان دور به یکی از محبوب‌ترین زبان‌های برنامه‌نویسی تبدیل خواهد شد. 
ادامه مطلب ...

زبان پایتون برای چه کارهایی مناسب نیست

پایتون مناسب چه کاری است

به طور خلاصه، پایتون به یک زبان یادگیری ماشینی تبدیل شده است. اغلب برنامه‌های یادگیری ماشینی با استفاده از زبان پایتون نوشته می‌شوند و در مباحث مرتبط با کدنویسی در کلاس‌های درس و آموزش کار با رزبری پای همیشه پایتون به عنوان یک بخش از آموزش برنامه نویسی در نظر گرفته می‌شود.

این دلایل به همراه تعداد قابل توجهی از شرکت‌های بزرگ که از پایتون استفاده می‌کنند، ذهن را به این سمت هدایت می‌کند که این همان زبان برنامه نویسی اصلی آینده است. اما اگر پایتون تا این اندازه کار راه انداز است، چرا شما نباید از آن استفاده کنید؟ 

ادامه مطلب ...

مهارت‎هایی که یک مهندس شبکه در سال جدید به آن نیاز خواهد داشت

از آنجا که مهندسان شبکه قلب این زیرساخت را مدیریت و هدایت می‎کنند، اکنون به درک عمیق‎تری از اپلیکیشن‎ها و داده‎های موجود در سراسر شبکه نیاز دارند. این موضوع به‌ویژه زمانی بیشتر نمود پیدا می‎کند که به‌لطف فناوری‎های جدیدتری مثل مجازی‌سازی، کانتینرها و فناوری نوظهور hyperconvergence، مدیریت سرورها و ذخیره‌سازی داده به‌صورت محلی و مجتمع در حال منسوخ شدن هستند. از آنجا که این شبکه است که هسته مرکزی پیوند این فناوری‎ها را با یکدیگر شکل می‎دهد، مهندسان شبکه باید با درک درست این دانش روز یکپارچگی بین این فناوری‎ها را فراهم کنند.
از دیگر مهارت‎هایی که امروز مهندسان شبکه باید کسب کنند، نحوه صحیح به‌کارگیری این فنون جدید است. با فناوری‎هایی مثل اتوماسیون و شبکه‎های نرم‎افزار محور (SDN) شبکه‎های امروزی باید بر اساس نوع کاربردشان سفارشی شوند. بنابراین، مهندسان باید قادر به درک اولویت‎های کاری، جریان‎های ترافیک و سایر سیاست‌گذاری‎ها برای بهینه‌سازی نقل و انتقال داده باشند. دورانی که مدیران شبکه تنها لازم بود در مورد لایه‎های یک تا چهار OSI اطلاعات داشته باشند به سر آمده است. امروز باید درباره همه زمینه‎های کاربردی شبکه اطلاعات کسب کنیم و سرانجام امنیت نیز نقش قابل ملاحظه‎ای در انجام وظایف یک مهندس شبکه ایفا می‎کند. امنیت دیگر یک چاره‌اندیشی موقت نیست و باید به اولین اولویت هر پروژه زیربنایی جدید تبدیل شود. این مهندسان هستند که وضعیت دفاعی امنیتی یک شرکت را ارزیابی و برای آن چاره‌اندیشی می‎کنند. این نکته نیز حائز اهمیت است که هرچه اندازه و تنوع مهارت‎های کسب شده در زمینه فناوری‎های شبکه بیشتر باشد، میزان تقاضا و رغبت برای استخدام فرد متخصص توسط کارفرمایان بیشتر می‌شود و دستمزد بالاتری نیز دریافت خواهند کرد. در ادامه نگاهی به فناوری‎ها و مهارت‎هایی خواهیم داشت که شما برای تبدیل شدن به یک مهندس شبکه سازمانی خبره و به‎روز به آن نیاز دارید. همچنین، در انتها نگاهی خواهیم داشت به 5 سمت شغلی در زمینه شبکه‎های سازمانی که بیشترین میزان دستمزد سالانه را دریافت می‎کنند.

  ادامه مطلب ...

13 تخصص برتر فناوری که سال 2018 بیشترین تقاضا را دارند

بر اساس گزارش Modis، پیش‌بینی می‌شود تعداد فرصت‌های شغلی حوزه فناوری تا سال 2024 حدود 12 درصد افزایش پیدا کند و این به آن معنا است که مشاغل بیشتری در دسترس کارشناسان و متخصصان IT خواهد بود. با توجه به اینکه گفته می‌شود تعداد موقعیت‌های کاری فناوری در زمینه‌های توسعه وب، مهندسی پزشکی، امنیت سایبری و تجزیه و تحلیل داده‌ها طی سال آینده به ‌طور قابل توجهی افزایش خواهد یافت، رقابت برای پیدا کردن افرادی که مهارت کافی داشته باشند، سخت‌تر از آن خواهد بود که پیش از این تصور می‌شد. در حالی‌ که جویندگان کار سعی می‌کنند خود را به انواع مختلفی از مهارت‌های فنی تجهیز ‌کنند، اما در مقابل کارفرمایان بیشتر به‌دنبال افرادی خواهند رفت که مهارت‌های معمولی‌تری مانند قابلیت برقراری ارتباط با دیگران و امکان درک شرایط پیرامون را داشته باشند. این‌ها از جمله موارد مهمی هستند که جویندگان کار می‌توانند با توجه به آن‌ها شانس خود را در ارتباط با پیدا کردن جایگاه مناسبی در فضای فناوری دوچندان کنند. شاید برایتان عجیب باشد، اما ویژگی‌هایی مانند ارتباطات قوی، سازگاری و تطبیق با محیط و برخورداری از تجربه کافی درخصوص آخرین فناوری‌ها اهمیت زیادی در پیدا کردن یک شغل مناسب خواهند داشت.

  ادامه مطلب ...