اخبار فناوری و شبکه

اخبار فناوری و شبکه

تازه های شبکه و IT
اخبار فناوری و شبکه

اخبار فناوری و شبکه

تازه های شبکه و IT

برطرف کردن مشکلات فلش مموری و کارت حافظه

اگر فلش مموری، کارت حافظه یا هر ابزار ذخیره‌سازی شما به درستی کار نمی‌کند، پاک کردن و حذف پارتیشن‌ها یکی از راه‌های حل مشکل آنها است. 
ادامه مطلب ...

مفت و مجانی صاحب شغل شوید

هنوز بیشتر مردم و مسئولان، اشتغال را در استخدام دولتی یا کارخانجات بزرگ خصوصی می بینند، غافل از اینکه مسیر بهتری هم برای حل این معضل وجود دارد. 
ادامه مطلب ...

روشی ساده برای دسترسی به اطلاعات مالک یک وب سایت

استفاده از ابزار WHOIS Lookup ساده است و تنها باید نام دامنه مورد نظر خود را در کادر مخصوص این کار وارد کنید. 
ادامه مطلب ...

لپ تاپ بخریم یا دسکتاپ؟

اگر شما نیز از جمله کاربرانی هستید که نیاز به قدرت بالایی در کامپیوتر خود دارید، بدون شک در این زمینه یک کامپیوتر رومیزی بسیار بهتر از یک لپ‌تاپ می‌تواند نیاز‌های شما را مرتفع سازد البته بر کسی پوشیده نیست که لپ‌تاپ‌های بالا‌رده نیز سخت افزار بسیار قدرتمندی دارند اما میزان کارایی آن‌ها در این زمینه بسیار کمتر از کامپیوتر‌های رومیزی است و دلیل بسیاری از گیمر‌ها و طراحان برای انتخاب دسکتاپ نیز به همین موضوع باز می‌گردد. 
ادامه مطلب ...

چهار نکته ای که درباره «رمزگذاری» باید بدانید

رمزگذاری پدیده جدیدی نیست و قدمت آن به چندین قرن پیش بازمی گردد؛ اما آنچه به مرور زمان و طی این چندین قرن تغییر کرده نحوه به کارگیری رمزگذاری و بروز شدن تکنولوژی های آن از یک سو و پیچیدگی عملیات رمزگذاری با استفاده از قدرت محاسباتی رایانه هاست. 
ادامه مطلب ...

تاثیر سخت افزار در امنیت اینترنت

"هوگو فینس" در کنفرانس اینترنتی لندن به شیوه ایی صریح امنیت مطلق در اینترنت را غیر واقعی توصیف کرد.ایشان امنیت بالا را بدون در نظر گرفتن نقش سخت افزار غیر ممکن دانست. 
ادامه مطلب ...

نحوه ایجاد جدول با صفحه کلید در Word

ایجاد جدول در Word با دستورالعمل های در نوار برنامه آسان است. بنابراین اگر می خواهید بدون برداشتن دست خود از صفحه کلید جدولی ایجاد کنید بهتر است با این آموزش همراه باشید. 
ادامه مطلب ...

آزادسازی فضا پس از به‌روزرسانی ویندوز 10

شاید باورش سخت باشد، اما جالب است بدانید رایانه‌هایی که به‌روزرسانی نوامبر ویندوز 10 را دریافت کرده‌اند، می‌توانند 20 گیگابایت از فضای اشغال شده توسط فایل‌های پیشین سیستم‌عامل را از هارد‌دیسک خارج کنند. 
ادامه مطلب ...

نگاهی به تمام نسخه‌های بلوتوث، تفاوت و ویژگی آنها

نسخه‌های مختلف بلوتوث از نظر سرعت، مصرف انرژی و از همه مهم‌تر امنیت متفاوت هستند. 
ادامه مطلب ...

10نفر از مهم‌ترین و نوآورترین زنان تاریخ تکنولوژی

باید این نکته را هم به خاطر داشته باشیم که زنان نیز نقشی اساسی در تکنولوژی دارند. در طول تاریخ زنانی بودند که با نوآوری‌های خود تحولی را در دنیای تکنولوژی به وجود آورده‌اند.   ادامه مطلب ...

کروم در لباس جدید

آیا می‌دانید مرورگر کروم در سیستم‌های رایانه‌ای نیز از این قابلیت پشتیبانی می‌کند و می‌توانید به‌راحتی با مراجعه به فروشگاه محصولات کروم، پوسته‌های بسیار زیبایی را برای مرورگر خود دانلود کنید؟   ادامه مطلب ...

عرضه تبلت جدید گوگل با قابلیت‌های شگفت‌انگیز


تبلت جدید گوگل که بیشتر شبیه به کروم بوک است، Google Pixel C نام گرفته و از سیستم عامل اندروید پشتیبانی می کند. این محصول تا روزهای آینده عرضه خواهد شد و انتخاب جدیدی را پیش روی کاربران قرار می دهد. 
ادامه مطلب ...

10درس طلایی از آلبرت اینشتین

1. کنجکاوی را دنبال کنید

“من هیچ استعداد خاصی ندارم. فقط عاشق کنجکاوی هستم”  ادامه مطلب ...

معرفی شغل طراح وب

اگر شما عاشق کامپیوتر هستید، کمی استعداد طراحی و گرافیکی دارید و از انجام کارهای خلاقانه لذت می برید، این شغل مناسب شماست. طراح وب از خلاقیت و مهارت های فنی خود برای ایجاد و طراحی وب سایت ها استفاده می کند.  ادامه مطلب ...

کتاب‌های علمی‌تخیلی که آینده را دقیق پیش بینی کرده‌اند

هنگامی که مری شلی در سال 1818 کتاب «فرانکشتاین» را نوشت علم در ابتدای کشف قلمرو جدید احیا بافت های مرده از طریق برق بود. اگرچه روش های اولیه ناپخته بودند اما مسیر را برای پیشرفت های پزشکی آینده مانند پیوند اندام همان گونه که در رمان مری شلی به آن اشاره شده بود، هموار کردند. 
ادامه مطلب ...

«لایف‌پرینت»؛ چاپگر بی سیم با پشتیبانی از واقعیت افزوده

افزون بر چاپ عکس های عادی، لایف‌پرینت با استفاده از فناوری واقعیت افزوده هایپر فوتو می تواند یک ویدئو را در هر عکس چاپ شده جای دهد و از عکس های اپل لایو، ویدئوهای واین، فرمت GIF، و ویدئوهای دوربین های گو پرو نیز پشتیبانی می کند. 
ادامه مطلب ...

این مطلب توسط نویسنده‌اش رمزگذاری شده است و برای مشاهده‌ی آن احتیاج به وارد کردن رمز عبور دارید.

شعری از حمید مصدق


چه انتظار عظیمی نشسته در دل ما

همیشه منتظریم و کسی نمی آید 

ادامه مطلب ...

از اینترنت 5G چه می‌دانید؟

اینطور فرض کنید که قادر خواهید بود یک فیلم سینمایی کامل را در عرض تنها 1 ثانیه در گوشی هوشمند خود دانلود نمایید. بله، اکنون دید بهتری نسبت به سال 2020 خواهید داشت! 
ادامه مطلب ...

تناسب اندام بعد از 40 سالگی

بعد از سن چهل سالگی برای آن که سیستم قلبی و عروقی، عملکرد بهتری داشته باشد، باید ورزش های هوازی بیشتری انجام دهید. برای مثال به پارک بروید و بدوید و یا این که بر روی تردمیل بدوید. این امر باعث می شود تا قابلیت چربی سوزی در بدن شما بیشتر گردد. 
ادامه مطلب ...

آشنایی با مدیران هندی دنیای فناوری

با انتخاب ساتیا نادلا بعنوان مدیر عامل مایکروسافت، این شرکت به جمع گروهی از شرکت‌های چند ملیتی که مدیر عامل هندی دارند، پیوست. گروهی که نام‌هایی چون پپسی، مستر کارد و ادوبی نیز در آن به چشم می‌خورند. 
ادامه مطلب ...

تفاوت بین روش‌های رمزنگاری WEP ،WPA و WPA2

یکی از اولین مواردی که باید پس از نصب مودم‌های بی سیم به آنها توجه کرد، رمزگذاری روی آنها به منظور جلوگیری از سوء استفاده از سرویس اینترنت توسط کاربران ناخواسته است. 
ادامه مطلب ...

ده ابر رایانه برتر حال حاضر جهان

ابررایانه‌ها با رم‌ها و کارایی‌های بسیاری که دارند معمولاً برای عملیات حساس روی محاسبه از جمله مسائل فیزیک کوانتوم، هواشناسی، تحقیقات آب و هوا (از جمله تحقیق در مورد گرم شدن کرهٔ زمین) مدل‌سازی مولکولی (مطالعهٔ ساختارها و محتویات ترکیبات شیمیایی، ماکرومولکول‌های بیولوژیکی، پلیمرها و بلورها) شبیه‌سازی‌های فیزیکی (مثل شبیه‌سازی هواپیماها در تونل‌های هوا، شبیه‌سازی انفجار سلاح‌های هسته‌ای و تحقیق در مورد پیوست هسته‌ای) تحلیل مخفی و … استفاده می‌شوند. 
ادامه مطلب ...

بازیابی فایل‌ها از یک کارت حافظه خراب

ذخیره‌ اطلاعات روی فلش مموری و یا حافظه اس‌دی کارت، یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای نگه‌داری و جابه‌جا کردن آسان اطلاعات می‌باشد؛ اما ممکن است به دلایل مختلف، این قطعات کوچک و قابل‌حمل، آسیب ببینند و دیگر اطلاعات موجود روی آن‌ها، برای دستگاه‌هایی مثل موبایل، دوربین دیجیتال و یا کامپیوتر قابل خواندن نباشد. 
ادامه مطلب ...