اخبار فناوری و شبکه

اخبار فناوری و شبکه

تازه های شبکه و IT
اخبار فناوری و شبکه

اخبار فناوری و شبکه

تازه های شبکه و IT

+CompTIA Security چیست؟

موضوع امنیت شبکه و کامپیوتر امروزه یکی از داغترین زمینه های تخصصی است که تعداد زیادی از تولید کنندگان محصولات و سازمان های بی طرف در این زمینه را به سمت اعطای مدارک تخصصی سوق داده است. همین موضوع باعث شده است تا به افراد حرفه ای در زمینه IT این امکان داده شود تا دانش و مهارت های خودشان را در استانداردها و پایه های امنیت، محک بزنند. موسسه (Computing Technology Industry Association (CompTIA، در دو دهه اخیر توانسته است خود را به عنوان یک نماد در زمینه آموزش و ترویج استاندارد ها و علم IT قرار دهد.   ادامه مطلب ...

قیمت و نحوه و شرایط دریافت ویزای کشور نیوزیلند

آدرس و شماره تلفن سفارت نیوزیلند در تهران : خیابان پاسداران شمالی- ‏خیابان موحدی دانش- ‏خیابان گلستان ‏شمالی(شهید قاسمی)-‏کوچه سوسن- کوچه ‏پارک دوم- پلاک ۱‏ تلفن : ‏۲۶۱۲۲۱۷۵ فکس : ‏۲۶۱۲۱۹۷۳

وب سایت سفارت نیوزیلند در تهران : www.nzembassy.com/iran

چه کسانی می توانند اقدام کنند؟  ادامه مطلب ...

دوره CHFI

دوره CHFI

نام انگلیسی: Computer Hacking Forensic Investigator (CHFI v9)

نام فارسی: بازرس قانونی جرائم رایانه ای

مدرک (CHFI (Computer Hacking Forensics Investigator یک مدرک امنیتی برای شناسایی و محاکمه هکرها با ارائه شواهد و مدارک و تنظیم گزارشی از جرائم نفوذگر برای پیشگیری از رای متخصصانی است. دوره CHFI برای افرادی طراحی شده است که پس از وقوع حملات مبادرت به کاوش و بررسی عمیق مانند جمع آوری شواهد و مدارک به منظور پیگرد قانونی می ورزند دانشجویان پس از پایان دوره فارنزیک خواهند توانست هکر ها را شناسایی و بازرسی‌های قانونی را در سازمان‌ها انجام دهند. در پایان دوره به افراد مدرک CHFI تعلق می گیرد.

اهداف دورۀ آموزشی:

  • بررسی و ردیابی عمیق حملات هکرها
  • استخراج شواهد جهت ارائه به مراجع قانونی

 

سرفصل و ریز مطالب:

  • Module1: Computer Forensics in Today’s World
  • Module2: Computer Forensics Investigation Process
  • Module3: Searching and Seizing Computers
  • Module4: Digital Evidence
  • Module5: First Responder Procedures
  • Module6: Computer Forensics Lab
  • Module7: Understanding Hard Disks and File System
  • Module8: Windows Forensics
  • Module9: Data Acquisition and Duplication
  • Module10: Recovering Deleted Files and Deleted Partitions
  • Module11: Forensics Investigation Using Access Data FTK
  • Module12: Forensics Investigation Using Encase 
  • Module13: Steganography and Image File Forensics
  • Module14: Application Password Crackers
  • Module15: Log Capturing and Event Correlation
  • Module16: Network Forensics, Investigating Logs and Investigating Network Traffic
  • Module17: Investigating Wireless Attacks
  • Module18: Investigating Web Attacks
  • Module19: Tracking Emails and Investigating Email Crimes
  • Module20: Mobile Forensics
  • Module21: Investigative Reports
  • Module22: Becoming an Expert Witness

آدرس IP چیست و چگونه آن را پیدا کنیم؟

آدرس IP چیست و چگونه آن را پیدا کنیم؟

یک آدرس IP شامل تعدادی شماره هست که در کنار یکدیگر قرار گرفته و باعث شناسایی یک دستگاه در شبکه می شوند. کامپیوتر شما ، تلفن ، iPod ، تلویزیون و پرینتر اگر به درستی به شبکه متصل شده باشند ، دارای یک آدرس IP مختص به خود می باشند. بطور کلی و در حالت معمولی شما نیازی به دانستن آدرس IP ندارید ، اما آگاه بودن از آدرس IP دستگاه های مورد استفاده شده مانند روتر ، به شما کمک زیادی خواهد نمود. به عنوان مثال برای عیب یابی نیاز دارید که وارد روتر خود شوید و به تنظیمات آن دسترسی داشته باشید و یا اینکه از یک نرم افزار بخصوص از راه دور بخواهید استفاده کنید.  ادامه مطلب ...

آموزش نصب SQL 2014

ابتدا به معرفی این محصول می پردازیم ، SQL Server در واقع یک پایگاه داده مرکزی برای مدیریت اطلاعات موجود بر روی سیستم های اطلاعاتی است ، این سیستم های اطلاعاتی ممکن است توسط برنامه نویس ها ایجاد شده باشند و یا اینکه برای متمرکز کردن اطلاعات مربوط به یک سری نرم افزار های سازمانی مورد استفاده قرار بگیرند ، در هر صورت بصورت کلی در هر جا که قرار بر این باشد که نرم افزاری اطلاعات خود را ذخیره سازی کند ، نام SQL Server قطعا در محیط های ویندوزی وجود خواهد داشت . از این نرم افزار مفید هم برنامه نویس ها و توسعه دهندگان نرم افزار استفاده می کنند و هم مدیران شبکه ، برنامه نویس ها برای اجرا کردن و ذخیره اطلاعات نرم افزار خود به این پایگاه داده متکی هستند و از طرفی مدیران شبکه نیز برای راه اندازی سرویس های مختلف شبکه اعم از مانیتورینگ ، شیرپوینت ، OSC و بسیاری دیگر از محصولات که برای نگهداری اطلاعات خود به یک پایگاه داده نیاز دارند ، مورد استفاده قرار می گیرد .   ادامه مطلب ...

سوییچ از ویندوز 10 نسخه 32 به نسخه 64 بیتی

اگر از نسخه 32 بیتی ویندوز 7 یا 8.1 به ویندوز 10 به‌روزرسانی انجام دهید، مایکروسافت همان نسخه 32 بیتی را در اختیارتان می‌گذارد. اما شما می‌توانید این نسخه را به 64 بیتی تغییر دهید، البته با فرض اینکه سخت‌افزارتان از آن پشتیبانی می‌کند.  
ادامه مطلب ...

آموزش نصب Ubuntu در کنار ویندوز 8 یا 10

در این مقاله قصد داریم به آموزش شیوه نصب سیستم عامل Ubuntu 16 در کنار سیستم عامل ویندوز 10 (و یا 8) و استفاده همزمان از آن‌ها به روی یک سیستم بپردازیم. اوبوتو محبوب ترین توزیع لینوکس است که آخرین نسخه سیستم عامل Ubuntu مناسب سیستمتان را می‌توانید از مرجع رسمی Ubuntu دریافت کرده و به روی یک دی‌وی‌دی جهت بارگذاری Boot نصب کنید.

چند نکته قبل از شروع کار

در صورتی که سخت افزار شما از UEFI استفاده می کند پیش از شروع نصب با مراجعه به تنظیمات EFI گزینه Secure Boot را غیرفعال کنید.

حداقل فضای مورد نیاز ابونتو 15 گیگابایت است اما استفاده از حداقل 30 گیگابایت را توصیه می کنیم.

قدم نخست: آماده‌سازی سیستم برای نصب

پیش از آغاز فرایند نصب لازم است چند تغییر کوچک در سیستمان ایجاد کنید. بدین منظور به روی آیکون Start کلیک راست کرده و گزینه (Command Prompt (Admin را انتخاب کنید.

preparing-windows-for-dual-boot-with-ubuntu-16-04

پس از اجرای CMD در آن دستور diskmgmt.msc را تایپ کرده و کلید Enter را بزنید. بعد از اجرای برنامه زیر شما باید یکی از درایوهای خود را برای نصب Ubuntu کوچک کنید. برای نصب Ubuntu به حداقل 15 گیگابایت فضا نیاز است. یکی از درایوهای خود را که فضای خالی کافی دارد انتخاب کرده و با کلیک راست به روی نام آن Shrink Volume را انتخاب کنید.

shrink-volume-to-resize-partition

نکته: این فرایند باعث حذف فایل های شما نمی شود.
در مقابل فیلد Enter the amount of space to shrink in MB بر حسب مگابایت مقداری برابر یا بیشتر از 15000 مگابایت وارد کنید. از این فضا برای نصب اوبونتو استفاده خواهد شد. در نهایت به روی Shrink کلیک کنید.

create-windows-partition-for-ubuntu-16-04-installation

با پایان عملیات حدود 15 گیگابایت از هارد دیسک شما به صورت Unallocated و آماده استفاده لینوکس در خواهد آمد.

windows-partition-for-dual-boot-ubuntu-16-04

مرحله دوم: نصب اوبونتو در کنار ویندوز

بعد از آنکه پرونده دریافتی از سایت اوبونتو را (که یک فایل Image است) به روی یک دیسک رایت کردید آن را درون درایو سیستم خود قرار داده و سیستم را ری استارت کنید. پیش از بالا آمدن ویندوز وارد Boot Menu شده و دیسک را انتخاب کنید. (برای وارد Boot Menu شدن معمولا باید یکی از کلید های F12 یا F10 یا Esc را بزنید – دیسک معمولا با نامی شبیه به DVD ROM در لیست Boot Menu قابل تشخیص است) با طی این مراحل صفحه ای مانند زیر نمایش داده خواهد شد:

ubuntu-16-04-boot-screen

مانند تصویر Install Ubuntu را انتخاب کرده و کلید Enter را بزنید. پس از آنکه برنامه به روی RAM شما بارگذاری شد نمایی از محیط اوبونتو نمایش یافته و مراحل نصب آغاز می شود.

ubuntu-16-04-installation-language

به روی Continue کلیک کنید.

preparing-ubuntu-16-04-installation

دو گزینه موجود در تصویر بالا را غیرفعال کرده و به روی Continue کلیک کنید.

select-ubuntu-16-04-installation-type

گزینه اول یعنی Install Ubuntu alongside Windows Boot Manager را انتخاب کرده و به روی Continue کلیک کنید. در این مرحله اوبونتو از فضایی که به روی هارد درایو خالی کردید استفاده کرده و پارتیشن های مربوط به خودش (معمولا دو پارتیشن) را ایجاد می کند. شما می توانستید با انتخاب گزینه Something else این پارتیشن ها را با تنظیمات دلخواه بسازید اما این کار را توصیه نمی کنیم)

select-city-location

در مرحله بعد از لیست پایین صفحه Tehran را انتخاب کنید تا ساعت سیستم تنظیم شود. سپس به روی Continue کلیک کنید.

select-keyboard-layout-1

در این مرحله ابتدا از لیست سمت چپ گزینه Persian و سپس از لیست سمت راست Persian را انتخاب کنید تا زبان فارسی به سیستم اضافه شود. (به طور پیشفرض در محیط لینوکس برای تغییر زبان از Sup+Space به جای Alt+Shift استفاده می شود اما می توانید آن را تغییر دهید. کلید Sup همان کلید دارای علامت ویندوز است.)

create-user-account-for-ubuntu-16-04

در این مرحله در مقابل Your name نام خود را به انگلیسی و در مقابل Pick a username نام کاربری خود را به انگلیسی وارد کنید. اگر می خواهید برای سیستم خود رمز عبور نیز بگذارید آن را در مقابل Choose a password و Confirm your password وارد کنید. در آخر به روی Continue کلیک کنید.

ubuntu-16-04-installation-process

فرایند نصب آغاز می شود که چندین دقیقه زمان می برد.

ubuntu-16-04-installation-completed

با پایان نصب با صفحه بالا مواجه می شوید. به روی Restart Now کلیک کنید تا سیستم ری استارت شود.

grub-menu-select-ubuntu-or-windows-to-boot

از این به بعد با روشن کردن سیستمتان با صفحه بالا روبرو خواهید شد و می توانید وارد Ubuntu شده و یا با انتخاب Windows Boot Manager وارد ویندوز شوید.

ubuntu-16-04-login



منبع:https://mfarahmand.ir/install-ubuntu-alongside-with-windows-10/

کالی لینوکس چیست و چه ابزار هایی برای تست نفوذ و هک دارد؟

لینوکس یک سیستم عامل کامپیوتری می باشد که به سبب قابلیت های فراوانی که دارد به عنوان یکی از محبوب ترین سیستم عامل ها شناخته می شود. این سیستم عامل به سبب خاصیت متن باز بودن دارای توسعه ها و نسخه های فراوانی می باشد که هر کدام از این نسخه ها برای کاربرد و هدف خاصی طراحی وتوسعه داده شده اند. یکی از این نسخه ها که کاربرد خاصی در زمینه هک و امنیت داشته و یک سیستم عامل قدرتمند در این زمینه محسوب می شود، سیستم عامل کالی لینوکس می باشد که در این مطلب قصد بررسی آن را داریم.  ادامه مطلب ...

نصب اوبونتو بر روی ماشین مجازی VM

نصب اوبونتو چه مراحلی دارد ؟ چگونه اقدام به نصب اوبونتو بر روی ماشین مجازی کنیم ؟ قبل از اینکه شروع به خواندن این درس کنید باید بگم که اگر هم اکنون یک سیستم لینوکس رو به صورت نصب شده و محیا در اختیار دارید و یا نصب اوبونتو براتون کاری نداره می تونید از این درس عبور کنید و شروع به کار کنید .

ولی اگر شما هنوز لینوکس دار نشدید و تازه از راه رسیدید این درس را به صورت عملی آغاز کنید . من در این درس نحوه نصب اوبونتو رو بر روی ماشین مجازی Vbox توضیح می دهم . چرا اوبونتو ؟ چرا نصب اوبونتو بر روی ماشین مجازی و چرا استفاده از نرم افزار Vbox ؟ چقدر چرا . خوب اوبونتو استفاده می کنیم چون در زمان فعلی رایج ترین و بهترین و ساده ترین و کم عیب ترین توزیع لینوکس به شمار می رود . به این دلیل نصب اوبونتو را بر روی ماشین مجازی انتخاب کردیم چون ساده تره . نیاز به یک سیستم جداگانه برای شروع کار ندارید و همیشه هم در دسترس می باشد و در حین مطالعه کتاب می تونید دستورات را راحت توی سیستم عامل خودتون وارد لینوکس کنید .  ادامه مطلب ...

نصب کالی لینوکس بر روی ماشین مجازی

نصب کالی لینوکس چگونه انجام می شود ؟ در ادامه توضیح می دهیم . کالی لینوکس نسخه توسعه یافته سیستم عامل تست نفوذ بک ترک می‌باشد که هم‌اکنون معتبرترین سیستم عامل رایگان و متن باز تست نفوذ به شمار می‌رود . متااسپلوییت و صدها ابزار دیگر به صورت پیش‌فرض بر روی سیستم عامل کالی لینوکس نصب و پیکربندی شده است و تنها کاری که شما بایستی انجام دهید نصب و پیکربندی کالی می‌باشد . در این آموزش ما نحوه نصب کالی لینوکس و پیکربندی آن بر روی ماشین مجازی را به شما آموزش خواهیم داد .  ادامه مطلب ...