اخبار فناوری و شبکه

اخبار فناوری و شبکه

تازه های شبکه و IT
اخبار فناوری و شبکه

اخبار فناوری و شبکه

تازه های شبکه و IT

TED

  

تد


David Bolinsky presentation at TED 2007.jpg

تِد (به انگلیسیTED) یک سازمان غیر انتفاعی است که به «ترویج ایده های ارزشمند» اختصاص داده شده است. تد که با حروف لاتین TED نوشته می‌شود، به اختصار در بر ‌دارنده کلمات فن‌آوری، سرگرمی و طراحی است و در ابتدا در سال ۱۹۸۴ به عنوان یک کنفرانس چهار روزه در کالیفرنیا برگزار شد. کنفرانس تد در بهار هر سال (همزمان با کنفرانسی موازی به نام تد اکتیو) و تدگلوبال هر تابستان برگزار می‌گردد. در انگیزه تد شعار «ترویج ایده های ارزشمند» میدرخشد. این‌ها همان ایده‌هایی هستند که توسط تد به اشتراک گذاشته شده و پیاده‌سازی می‌گردند تا جهان را تغییر دهند. سازمان مرکزی گروه تد در ونکوور کانادا و نیویورک آمریکا قرار دارد. برای اطلاع بیشتر در مورد کارکنان تد، میتوانید به این آدرس مراجعه کنید: www.ted.com/pages/staff. از راهکارهای رسانه‌ای تد میتوان به وبگاه آن یا TED.com اشاره کرد. جایی که سخنرانی‌های تد (TEDTalks) به صورت ویدئویی، روزانه و رایگان در آن قرار می‌گیرند. همچنین برای جمعیت هواداران تد امکان بحث و گفتگو بوجود آمده و سخنرانی ها توسط افراد داوطلب زیرنویس‌(از جمله فارسی و‌...) و برگردان میشوند.افراد میتوانند به صورت رایگان سخنرانی ها را با زیرنویس(به زبان های مختلف ) دانلود کند. برای اطلاعات بیشتر میتوانید به www.ted.com مراجعه فرمایید.

رویدادهای تداکس (TEDx Events)

یکی از اجزای تد، برنامه‌ای به نام تداکس است. تداکس ها رویدادهای بومی هستند که افراد را با هدف تجربه‌ای مانند کنفرانس تد، دور هم جمع می‌کند. قسمت اکس در نام آنها به معنی کنفرانسی است که مستقلاً طراحی و ترتیب داده شده است. تداکس‌ها رویدادهایی برگرفته از اجتماع‌شان هستند که غیرانتفاعی بوده و متکی بر حمایت شرکاء و حامیان مالی‌ می‌باشند. شرکت در این رویدادها اغلب رایگان هستند، اما علاقمندان به شرکت، میبایست ابتدا ثبت‌نام کرده و سپس گزینش شوند. برخی از تداکس‌ها ورودیه‌ای در نظر‌ میگیرند تا هزینه های عملیاتی خود را پوشش دهند. قالب‌بندی تمام تداکس‌ها باید یک روزه، شامل مجموعه‌ای از سخنرانی‌ها، برنامه ها و نمایش‌های کوتاه و به دقت برگزیده شده باشند که با طیف وسیعی از موضوعات گوناگون به آموزش، الهام بخشی یا حیرت‌انگیزی بپردازند. سخنرانی‌ها نباید بیشتر از ۱۸ دقیقه به طول بیانجامند و برگزارکنندگان نباید به سخنرانان این برنامه‌ها پولی پرداخت کنند. برای تشکیل یک رویداد تداکس، لازم است برگزارکنندگان از تد درخواست مجوز رسمی نمایند. هر کس میتواند برای دریافت مجوز تداکس اقدام نماید اما تد به برگزارکنندگان تداکس اجازه تشکیل هیچ رویدادی در جهت مقاصد سیاسی، سود مالی یا دست‌آوردهای شخصی نمی‌دهد. تد از طریق در اختیار گذاشتن مجموعه‌ای رایگان از ابزارها شامل توصیه‌های دقیق و حق استفاده از سخنرانی‌های از پیش ضبط شده و تبلیغات و اعلانات وب‌سایت تد، برگزارکنندگان تأیید شده خود را حمایت می‌کند. همچنین تد راهنمایی‌های عمومی و قوانین برگزاری تداکس را فراهم می‌آورد. 

تِـــداکس در ایران

TEDx تهران، سامانه ای است محلی که طبق روال رایج به صورت مستقل و آزاد سازماندهی می شود تا با دنبال کردن فلسفه ی TED برای به اشتراک گذاشتن ایده های مفید، امکان شرکت داوطلب ها را در رویدادهای جهانی TED نیز برای شرکت کنندگان ایجاد نماید.

نتایج فعالیت های "تد" را میتوان به رایگان دریافت کرد. بیشتر سخنرانی‌های تد بر روی وب‌گاه تد به رایگان در دست‌رس عموم قرار دارند.

اولین رویداد تداکس ایران: TEDxTehran

اولین رویداد تداکس در ابران، با نام تداکس‌تهران ۲۰۱۳ (TEDxTehran 2013) با زمینه‌ی موضوعی «تهران در مسیر» در ۲۶ بهمنماه ۱۳۹۱ (۱۴ فوریه ۲۰۱۳) در محل سالن کنفرانس مولانا در دانشگاه صنعتی امیرکبیر از ساعت ۹ الی ۱۸ برگزار شد. این رویداد به گردآوری نو‌اندیشان و نوآوران داخلی و خارجی با هدف «ترویج ایده های ارزشمند» پرداخت و در قلب شهر تهران، به عنوان بستری مناسب برای ارتباط اشخاص مطلع، کنجکاو و علاقمند عمل کرد.

TEDxYouth@Tehran تداکس جوانان تهران

تداکس جوانان تهران قسمتی از برنامه TEDxYouth است که توسط TED بنیانگذاری شده است. در روز جهانی کودک و نوجوان و یا حوالی آن، شهرها و جمعیت های گوناگونی میزبان رویدادهای TEDxYouth می شوند. اگرچه هر کدام از این رویدادها دارای قالب، اندازه و زمینه های مختلف است، اما همه ی آنها چشم انداز مشترکی دارند: تشویق خلاقیت، ایجاد جوانه های نوآوری و توانمندسازی جوانان. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره ی TEDxYouth می توانید به tedxyouthday.ted.com مراجعه کنید.

تداکس جوانان تهران بر این محور قرار گرفته است که هر جوان، پرچم دار سرنوشت خود و صاحب اصلی زندگی خود است. آنها باید مسئولیت زندگی خود را بپذیرند، مستقلاً بیاندیشند و به تصوراتشان پر و بال بدهند. آنها باید احساس توانمندی و شهامت داشته باشند تا بتوانند نوآوری ها، فناوری ها و کسب و کارهای شگرف خلق کنند. طراحی فضای تداکس جوانان تهران و دعوت ما از سخنرانان این رویداد به گونه ای است که به جوانان احساس امید دهد، نمونه هایی ار الگوهای مناسب داشته باشد، ایده هایی برای نوآوری و خلاقیت مطرح کند و آنها را به حداکثر ظرفیت خود نزدیک سازد.

TEDxLive در زنجان

نخستین همایش TEDxLive با عنوان TEDxBineshRdLive ،،بیست و هشت اسفند ماه سال ۱۳۹۲ در شهر زنجان بر‌گزار شد. این همایش همزمان با برگزاری سی امین سالروز جهانی TEDx2014 به وصورت لایو استریم (پخش زنده) بر‌گزار گردید. سخنرانان رویداد TEDx2014 از فعالان این حوزه در عرصه جهانی از جمله بیل‌گیتس مدیر عامل پیشین مایکروسافت، استینگ نویسنده و موسقیدان، یوروبا ریچن مستند ساز و ... بودند.


از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.