باورودفناوری به جامعه و تبدیل آن به یک
جامعه الکترونیکی تمامی ابعاد آن را ازنظر کمی و کیفی تغییر می دهد یکی
ازاین تغییرات تاثیربراموزش و روشهای اموزشی است که این پدیده اموزش را
ازحالت سنتی خارج می کند این نوع اموزش شامل کاربرد تکنولوژی ارتباطات
مفاهیم روانشناختی حرفه ای و اکادمیک براساس معیارها و استانداردهای معمول
می باشد نگارنده دراین پژوهش ابتدا به معرفی فناوری فناوری اطلاعات و
همچنین نقش آن درجامعه الکترونیکی می پردازد و تاثیر این پدیده را درجامعه و
به خصوص بخش اموزش را مورد بررسی قرارمیدهد سپس به مزایا و معایب فناوری
نو دراموزش می پردازد نتیجه این فناوری اطلاعات به همراه اموزش و سواد
اطلاعاتی لازم می تواند سبب تغییرات زیر گردد حذف تاثیر عواملی چون دوری
فاصله وضعیت بدجغرافیایی امنیت کم یا به عبارتی رهایی اموزش ازقید مکان و
زمان افزایش کیفیت اموزش ازطریق بهره مندی ازاستادان معلمان و مربیانی که
درمناطق دیگری زندگی می کنند.