اخبار فناوری و شبکه

اخبار فناوری و شبکه

تازه های شبکه و IT
اخبار فناوری و شبکه

اخبار فناوری و شبکه

تازه های شبکه و IT

13-راه حل های IPv6

  

اکنون که نواقص و کاستی های آیپی ورژن 4 را بیان کردیم , راه حل های IPV6  را در این موارد ذکر می کنیم :

1- اولین مشکلی که در مواجهه با IPv6 حل شده است , تعداد آدرس آیپی می باشد . این تعداد به قدری زیاد است که حتی نمی توان آن را بیان کرد .
 1038 * 3.4 این عدد را چگونه بیان می کنید ؟؟!!!

2- مشکل دوم که توسط IPv6 بهبود یافته دسته بندی سلسله مراتبی جدول روتینگ بک بون های اینترنت است که نظم خوبی را ایجاد خواهد کرد

3- مشکل وجود DHCP هرچند یک مشکل واقعی در Ipv4 ایجاد نکرده بود ولی در IPv6 این جریان بهبود یافته و دیگر نیازی به مدیریت و پیکربندی DHCP وجود ندارد . هاست یا میزبان IPv6 به خودی خود توانایی ایجاد آدرس آیپی را دارد و نیازی به سرور DHCP نخواهد داشت . این قابلیت شبیه APIPA می باشد ولی از این منظر که به خودجوش برای خود آیپی ایجاد می کند با این تفاوت که IPv6 توانایی روتینگ و فعالیت در اینترنت را دارد در حالی که APIPA چنین توانایی را ندارد .

4- در IPv6 امنیت و استفاده از IPSec اجباری و جزوی از ساختار آن می باشد.

اما ساختار IP version 6

IPv6 آدرس هایی هستند که 128 بیت طول دارند . بله به این معنی که در این آدرس 128 مقدار 0 و 1 وجود دارد همانطور که در زیر می بینید این مقدار بسیار طولانی است و محاسبه و تبدیل آن مشکل است به همین دلیل آن را به قطعات 16 بیتی تقسیم می کنند که می شود 8 قطعه 16 بیتی . به یاد دارید که در IPv4 32 بیت را به 4 قطعه 8 بیتی تقسیم می کردیم و آن را به صورت اعداد دسیمال نمایش می دادیم .  در اینجا 128 بیت را به 8 قطعه 16 بیتی تقسیم می کنیم و به جای نمایش دسیمال , آن را به صورت هگزا دسیمال نمایش می دهیم و به جای نقطه آنها را با : از هم مجزا می کنیم.

عدد بالا در مبنای هگزادسیمال به صورت زیر نمایش داده می شود :

با یکی کردن مقادیری که 4 صفر دارند و صفرهایی که در ابتدا آمده اند می توان آن را به صورت زیر خلاصه نمود :


همچنین می توان خانه های پشت سر همی که تماما صفر هستند را می توان یکی کرد و به صورت :: نمایش داد توجه داشته باشید که این کار را فقط یکبار می توان انجام داد تا بتوانید تعداد خانه هایی که مقدار تمام صفر دارند را شمارش نمود و اگر دو بار انجام دهید نمی توان فهمید که :: شامل چند خانه صفر خواهد بود . مثال بالا به صورت زیر خلاصه شد :


http://netamooz.net/ipv6-solutions

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.