اخبار فناوری و شبکه

اخبار فناوری و شبکه

تازه های شبکه و IT
اخبار فناوری و شبکه

اخبار فناوری و شبکه

تازه های شبکه و IT

مقررات آموزشی دانشگاه علمی -کاربردی


 

رعایت دروس پیشنیاز و هم نیاز طبق سرفصل موجود به عهده شخص دانشجو می باشد در غیر این صورت عواقب آن به عهده دانشجو می باشد.

*دانشجو موظف است در هر نیمسال در زمانی که دانشگاه اعلام می کند برای انتخاب واحد مراجعه کند، عدم مراجعه دانشجو برای انتخاب واحد بدون اطلاع و عذر موجه در یک نیمسال به منزله انصراف از تحصیل است.ضمنا انتخاب واحد فقط در محدوده زمانی اعلام شده امکان پذیر است.

*اخذ دروس کاربرد فناوری اطلاعات و کارآفرینی برای دانشجویان کارشناسی که مدرک کاردانی آنها معادل می باشد الزامی است

* اخذ دروس کارآفرینی و جمعیت و تنظیم خانواده برای دانشجویان کارشناسی که در مقطع کاردانی این دو درس را نگذرانده اند الزامی می باشد.

*-رعایت دروس پیشنیاز و هم نیاز طبق سرفصل مربوط به هررشته الزامی است و عدم رعایت آن به عهده شخص دانشجو بوده و درصورت ایجاد مشکل در واحدهای اخذ شده دانشگاه هیچ مسئولیتی به عهده ندارد.برای مثال:درس زبان عمومی پیشنیاز درس زبان فنی می باشد. در صورتی که دانشجو درس زبان عمومی را نگذرانده باشد اجازه اخذ درس زبان فنی را ندارد.

*هر سال تحصیلی مرکب از دو نیمسال تحصیلی(مهر و بهمن) و عنداللزوم یک دوره تابستانی و هر نیمسال تحصیلی شامل 16هفته آموزش و هر دوره تابستان شامل 6 هفته آموزش است.

*تعداد واحدهای درس لازم برای گذراندن دوره های کاردانی بین 68 تا 72 واحد و کارشناسی ناپیوسته 67  تا 70 واحد می باشد.( بدون احتساب دروس پیشنیاز) نمرات دروس پیشنیاز بر روی معدل و تعداد واحد اخذ شده تاثیر دارد.

تذکر: با توجه به بخشنامه 8169/92/م مورخ 28/2/92 دانشگاه جامع به دلیل جایگزین شدن درس 2واحدی دانش خانواده وجمعیت به جای درس یک واحدی تنظیم خانواده سقف واحد دانشجویان کاردانی حرفه ای(ورودی های مهر92 به بعد) به 73 واحد افزایش یافته است.

* آیین نامه آموزشی دوره های کاردانی و کارشناسی ناپیوسته و ناپیوسته مصوب جلسه 803  مورخ8/5/91- هر دانشجو می تواند در هرنیمسال حداقل14 و حداکثر20 واحد درسی انتخاب کند و در دوره تابستانی 6واحد است.

* اگر معدل دانشجویی در یک نیمسال حداقل 17 باشد، در نیمسال تحصیلی بعد می تواند حداکثر تا 24واحد درسی نماید.

*در مواردیکه دانشجو برای فراغت از تحصیل حداکثر 24واحد باقی داشته باشد، حتی اگر مشروط باشد می تواند تمامی واحدهای باقیمانده را در یک نیمسال انتخاب کند مشروط به اینکه معدل کل کمتر از 10 نباشد. ولو اینکه در بین آنها دروس پیشنیاز وجود داشته باشد .

* واحدهای انتخابی دانشجو درابتدای هر نیمسال تحصیلی (به جز آخرین نیمسال تحصیلی) به هر دلیلی نباید کمتر از 14 واحد درسی باشد . در صورتی که واحد های انتخابی یا باقیمانده دانشجو در پایان نیمسال ، بنا به دلایل موجه و خارج از اراده دانشجو(به تشخیص «موسسه») به کمتر از 14 واحد درسی برسد، این نیمسال به عنوان یک نیمسال تحصیلی کامل در سنوات تحصیلی وی محسوب می شود ، (اما به منظور بررسی وضعیت مشروطی یا ممتازی دانشجو ، نمرات واحدهای این نیمسال با نمرات دروس نیمسال بعدی دانشجو در محاسبه معدل دو نیمسال منظور خواهد شد.

*حداکثر مدت مجاز تحصیل در دوره های کاردانی و کارشناسی ناپیوسته ورودی قبل از مهر 91 سه سال و برابر ماده13 آیین نامه آموزشی دوره های کاردانی و کارشناسی ناپیوسته و ناپیوسته مصوب جلسه 803 مورخ8/5/91 حداکثر مدت مجاز تحصیل برای ورودی های مهر 91  و بعد از آن در دوره های کاردانی و کارشناسی ناپیوسته5/2 سال می باشد.

حداقل نمره قبولی(دوره ای ترمی در هر درس 10 و پودمانی12می باشد.)

اخذ پروژه کاردانی پس ازگذراندن 55واحد وپروژه کارشناسی پس ازگذران 50 واحدامکانپذیراست .

 

 

 

 

حذف و اضافه:

  • دانشجو می تواند در هر نیمسال تحصیلی ، فقط در مهلتی کمتر از دو هفته ، پس از شروع نیسمال تحصیلی حداکثر دو درس انتخاب یا دو درس انتخابی خود را حذف و با دو درس انتخابی خود را با دو درس دیگر جابجا نماید ، مشروط به آنکه تعداد واحد های انتخابی وی از حد مقرر تجاوز نکند .
  • در صورت اضطرار ، دانشجو می تواند تا 5 هفته به پایان نیمسال تحصیلی مانده ، فقط یکی از درس های نظری خود را با تائید گروه آموزشی مربوط حذف کند ، مشروط بر آنکه اولا غیبت دانشجو در آن درس بیش از ( 3 جلسه از 16 جلسه ) مجموع ساعات آن درس نباشد و ثانیاً تعداد واحد های باقیمانده وی از 12 واحد کمتر نشود .
  • حذف کلیه دروس اخذ شده در یک نیمسال تنها در صورتی مجاز است که بنا به تشخیص شورای آموزشی قادر به ادامه تحصیل در آن نیمسال نباشد ، در اینصورت نیمسال مزبور جزو حداکثر مجاز تحصیل دانشجو محسوب خواهد شد .
  • اخراج دانشجوی مشروط
  • در صورتیکه میانگین نمرات دانشجو در دوره ای کاردانی و کارشناسی ناپیوسته در دو نیمسال تحصیلی ، اعم از متوالی یا متناوب کمتر از 12 باشد در هر مرحله ای که باشد ، از ادامه تحصیل محروم می شود .
  • مرخصی تحصیلی :
  • دانشجو می تواند هر یک از دوره های کاردانی و کارشناسی ناپیوسته حداکثر برای یک نیمسال از مرخصی تحصیلی استفاده کند . مدت مرخصی تحصیلی ، جزو حداکثر مدت مجاز تحصیل دانشجو در هر دوره محسوب می شود .
  • تقاضای مرخصی تحصیلی باید بصورت کتبی ، حداقل دو هفته قبل از شروع نام نویسی هر نیمسال ، متوسط دانشجو به اداره آموزش محل تحصیل تسلیم گردد .
  • حداکثر مدت مجاز مرخصی زایمان دانشجو دو نیمسال تحصیلی و بدون احتسات در سنوات تحصیلی است.

انصراف از تحصیل :

  • ترک تحصیل بدون کسب اجازه از مزکز آموزش محل تحصیل ، انصراف از تحصیل محسوب می شود و و دانشجوی منصرف از تحصیل حق ادامه تحصیل ندارد .
  • در موارد استثنایی که دانشجو ترک تحصیل خود را موجه می داند ، باید دلایل آن را حداقل یک ماه قبل از پایان همان نیمسال به اداره آموزش محل تحصیل ارائه دهد . در صورت تائید موجه بودن ترک تحصیل توسط مرکز آموزش ، آن نیمسال جزو مرخصی تحصیلی دانشجو محسوب می شود .

میهمان :

  • در مواردی که دانشجو به طور موقت ناگزیر به تغییر محل تحصیل خود باشد ، می تواند با موافقت موسسات آموزش مبداء و مقصد ، به عنوان دانشجوی میهمان ، بطور موقت ، برای مدت معین ، محل تحصیل خود را تغییر دهد .
  • میهمان شدن دانشجو در یک مرکز آموزشی ، مشروط بر این است که دانشجو حداقل یک نیمسال تحصیلی خود را در مرکز آموزشی مبداء گذرانده باشد .
  • میهمان شدن در طول مدت تحصیل ، در هر مقطع تحصیلی فقط دو بار مجاز است .

 

تغییر رشته :

  • دانشجو فقط می باید یک ترم تحصیلی ( حداقل 12 و حداکثر 20 واحد درسی از دروس سرفصل مصوب ) را با معدل حداقل 15 گذرانده باشد و همچنین در امتحانات کلیه دروس اخذ شده در ترم می باید حضور داشته باشد. دانشجویانی که با استفاده از سهمیه آزاد پذیرفته شده اند می باید کف معدل دیپلم کد رشته جدید در همان گروه آزمایشی قبولی همان سال پذیرش و دانشجویانی که دارای دیپلم هنرستان نظام قدیم ، فنی حرفه ای و کار و دانش و دانشجویانی که با استفاده از سهمیه شاغلین پذیرفته شده اند نیز می باید کف معدل دیپلم در کد رشته جدید در همان زیر گروه آزمایشی قبلی در همان سال پذیرش را داشته باشد .
  • دانشجو در هر یک از مقاطع تحصیلی تنها یک بار می توانند تغییر رشته دهد و اقدام نکردن دانشجو جهت ثبت نام در رشته جدید به منزله انصراف از تغییر رشته بوده و حق تغییر رشته تا پایان دوره از وی سلب می شود .
  • با توجه به حداکثر مدت مجاز تحصیل ، امکان گذراندن واحد های درسی مورد نیاز در رشته جدید را داشته باشد.
  • متقاضی تغییر رشته باید در خواست خود را همراه مدارک لازم در زمان اعلام شده در تقویم آموزشی موجود به واحدآموزش محل تحصیل خود تسلیم نماید.

حذف اضطراری- حذف شورایی- حذف پزشکی

*برای حذف اضطراری  حضور دانشجو در تمام جلسات درس الزامی است و غیبت دانشجو نباید بیشتر از 3جلسه باشد، در غیر اینصورت نمره دانشجو در آن درس صفر محسوب می شود. ضمناً درسی قابل حذف اضطرای است که واحد عملی نداشته باشد.

حذف اضطراری(تک درس)

* غیبت موجه بیشتر از سه جلسه موجب حذف آن درس می شود و رعایت دارا بودن حداقل واحد(14واحد) برای یک نیمسال الزامی نیست ولی این نیمسال جزء یک نیمسال کامل محسوب می شود.

* حذف اضطراری: دانشجو 5هفته مانده به پایان نیمسال به دو شرط می تواند فقط یک درس از درس های نظری خود را حذف کند: 1- غیبت دانشجو در آن درس بیشتر از سه جلسه نباشد. 2- تعداد واحدهای باقیمانده وی از 12واحد کمتر نشود.

حذف شورایی

* غیبت غیرموجه در امتحان موجب حذف آن درس نمی شود؛ و نمره درس مذکور صفر منظور می گردد.لذا غیبت در جلسه امتحان باید دلیل موجه(پزشکی،اضطرای و.....داشته باشد.)

*- در شرایط خاص حذف کلیه دروس یک نیمسال با درخواست کتبی و تایید شورای آموزشی تا قبل از امتحانات امکان پذیر است. (مختص ورودی های مهر91 به بعد)

*حذف ترم: حذف کلیه درس های یک نیمسال تنها در صورتی مجاز است که بنا به تشخیص شورای آموزشی دانشجو قادر به ادامه تحصیل در آن نیمسال نباشد.

حذف پزشکی

*مصوبه جلسه مورخ 15/11/81 شورای آموزشی علمی-کاربردی(مختص دانشجویان ترمی): چنانچه دانشجو به دلیل بیماری قادر به حضور در جلسات امتحان نباشد و تقاضای حذف پزشکی درس یا ترم داشته باشد باید حداکثر تا 48 ساعت گواهی و مدارک پزشکی جهت تایید پزشک معتمد مرکز ارائه نماید.

 

دانشجو مشروط

* معدل ترم دانشجو در هیچ نیمسالی نباید کمتر از 12 باشد در غیر اینصورت انتخاب واحد در ترم بعدی به صورت مشروط خواهد بود.

* دانشجو مشروط در ترم بعد(بجز ترم آخر) حق انتخاب بیشتر از 14واحد را ندارد.

* دانشجویان کاردانی و کارشناسی ناپیوسته با داشتن دو ترم سابقه مشروطی درصورتیکه معدل کل کمتر از 10 داشته باشند در هر مرحله ای که باشند از ادامه تحصیل محروم می گردند ولی اگر معدل کل آنان بالای 10 باشد تا مادامی که در ترم دیگری مشروط نشوند با رعایت مدت مجاز تحصیل می توانند ادامه تحصیل دهند.

معرفی به استاد

* درصورتیکه دانشجو برای فراغت از تحصیل تنها یک درس نظری باقیمانده داشته باشد، می تواند امتحان آن درس را در طول نیمسال از طریق معرفی به استاد بگذراند.

درصورتیکه دانشجو برای فراغت از تحصیل تنها دو درس نظری باقیمانده داشته باشد، می تواند آن دو درس را از طریق معرفی به استاد بگذراند.(درصورت عدم تغییر بخشنامه)

رعایت انتخاب دروس پیش نیاز و هم نیاز طبق سرفصل الزامی می باشد.

*اخذ دروس پیشنیاز برای دانشجویان کاردانی که رشته قبولی آنها با رشته دیپلم متوسطه  غیر مرتبط است یا از زمان اخذ مدرک دیپلم آنها 4 سال گذشته الزامی می باشد

*اخذ دروس پیشنیاز برای دانشجویان کارشناسی که رشته قبولی آنها با رشته کاردانی آنها  غیر مرتبط است یا از زمان اخذ مدرک آنها 4 سال گذشته الزامی می باشد

*انتخاب واحد دروس مهارتهای مشترک و دروس عمومی طبق سرفصل در کلیه ترم ها برای دانشجویان آزاد است

*دانشجو می تواند هر ترم تا سقف 20 واحد تخصصی ،عمومی و مشترک اخذ نماید.

*انتخاب درس کاربینی در ترم اول برای کلیه دانشجویانی کاردانی و کارشناسی الزامی می باشد.

*رعایت دروس پیشنیاز در هرترم ودرصورت پاس نکردن درس پیشنیازرعایت همنیاز (اخذ درسی که پیشنیاز است همزمان با درسی که پیشنیاز دارد)الزامی است .

*اخذ درس کاربرد فناوری اطلاعات وکارآفرینی جهت دانشجویانی که با مدرک معادل کاردانی ثبت نام کرده اند الزامی می باشد .

*اخذ درس دانش خانواده وجمعیت  وکارآفرینی جهت دانشجویانی که این دو درس را در کاردانی پاس نکرده اند الزامی است مگر اینکه درس تنظیم خانواده (1واحد)و پروژه کارآفرینی(2واحد)را پاس کرده باشند .

بارعایت کامل پیشنیاز وهمنیاز در زمان حذف واضافه انتخاب واحد خویش را ویرایش نمایید در صورت عدم رعایت باتوجه به اینکه سامانه اعلام نمی کند، ، مسولیت برعهده شخص دانشجوست.

*دروسی که همنیاز بودن آنها اعلام گردیده حتما باهم اخذ گردد


منبع:سایت دانشگاه علمی کاربردی خانه کارگر کرج

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.