اخبار فناوری و شبکه

اخبار فناوری و شبکه

تازه های شبکه و IT
اخبار فناوری و شبکه

اخبار فناوری و شبکه

تازه های شبکه و IT

سرویس های گوگل را بشناسید

ما در این مطلب می خواهیم 13 سرویس از سرویس های گوگل را که ممکن است بعضی ها هنوز نشناسند را به شما معرفی کنیم پس با ما در ادامه مطلب همراه باشید.  

 

۱- Google Reader

شما می توانید از سرویس Google Reader برای چک کردن آخرین تحولات در سایت ها و وبلاگ های مورد علاقه خود استفاده کنید. به وسیله این ابزار می توان آدرس فید (RSS) سایت مورد نظر را پیدا کرده و در Google Reader اضافه کرد تا از آن به بعد تمام بروزرسانی ها و آپدیت های روزانه و ماهانه سایت های مورد علاقه تان در این سرویس منتشر و بروز شود و هیچ مطلب یا پستی را از دست ندهید. حتی می توانید توسط این سرویس لینک ها و مطالب مورد علاقه خود را با دوستان خود در گوگل پلاس به اشتراک بگذارید و یا به آن رتبه بدهید.

۲- Google Bookmarks

حتما با بوکمارک کردن آشنایی دارید. بوکمارک کردن برای این منظور در مرورگرها تعبیه شده است که بتوان آدرس سایت های مورد علاقه را در آن ذخیره کرد و در صورت لزوم به آنها مراجعه نمود. از این رو سالهاست که گوگل هم سرویس و ابزار Google Bookmarks خود را راه اندازی کرده است و امکانات مختلفی برای ذخیره و دسترسی آنلاین به آدرس های اینترنتی و Bookmark ها را برای کاربران فراهم کرده است.

۳- Google Alerts

یکی دیگر از ابزارهای خدماتی گوگل, Google Alerts است که برای با خبر شدن از آخرین رویدادها و اخبار منتشر شده و جدید در سرتاسر وب استفاده می گردد. کلماتی را که می خواهید در مورد آنها مقالات و اخبار را دریافت کنید در این سرویس علامت می زنید و مشخص می کنید که مثللا اخبار سایت ها, وبلاگ ها, کتاب, ویدیو, صوت و … را می خواهید و مدت زمان ارسال نتایج را هم در نظر می گیرد و بعد از آن است که ایمیل های خوبی از آخرین اخبار مورد نظرتان به ایمیلتان فرستاده می شود.

۴- Google Sites

یکی دیگر از خدمات گوگل, Google Sites است که افراد کمی از وجود آن مطلع هستند. در این سرویس, کاربران امکان ایجاد یک سایت بدون دانستن حتی یک خط کد برنامه نویسی را دارند و هر فردی می تواند با نام کاربری و کلمۀ عبور در عرض چند دقیقه یک سایت در حد متوسط را با حجم آپلود ۱۰ GB و پهنای باند نامحدود راه اندازی کند.

۵- Google Trends

با Google Trends می توانید موضوعات مورد علاقه کاربران در سرتاسر جهان و بر اساس کلیدواژه ها, منطقه جغرافیایی, دوره های زمانی و … را ارزیابی و بررسی کرد. البته از این امکان بیشتر وبلاگ نویس ها استفاده می کنند تا بتوانند کلمات کلیدی که بیشترین بازدید را در گوگل در یک بازۀ زمانی یا در یک کشور یا شهر خاص را داشته اند به راحتی پیدا کرده و در مورد آن موضوعات بیشتر مطلب بنویسند.

۶- Google Contacts

سرویس Google Contacts امکان فوق العاده ای برای بررسی و جستجوی اطلاعات تماس افراد مختلفی که در ایمیل ها یا گوگل پلاس اضافه شده اند را در اختیار کاربران قرار می دهد.

۷- Google Docs

از طریق سرویس Google Docs می توانید اسناد خود را در آن که تقریبا شبیه Office Word است قرار داده و ذخیره کنید و با اتصال به اینرنت از هر جایی به آنها دسترسی داشته باشید.

۸- Google Art Project

با استفاده از سرویس Google Art Project می توانید به موزه های سرتاسر جهان سفر کرده و شاهکارهای هنری را با قابلیت بزرگنمایی و کیفیت بسیار بالا در مرورگر خود تماشا کنید.

۹- Google Shopper

سرویس خدماتی Google Shopper به کاربران کمک می کند تا اطلاعات مورد نیاز در مورد یک محصول خاص را در اینترنت را بیابند. شما می توانید با چند کلیک ساده از قیمت و مشخصات کالا اطمینان حاصل کرده و یک لیست خرید برای خود ایجاد و با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

۱۰- Google Voice Actions

ابزار آنلاین Google Voice Actions به شما این امکان را می دهد که با گوشی اندروید خود و با استفاده از صدای خود آن را کنترل و مدیریت کنید. می توانید با این سرویس با صدای خود تماس بگیرید, پیام ارسال کنید و کارهای از این قبیل انجام بدهید.

۱۱- Google Books

سرویس Google Books مرجعی از کتاب های مختلف و مجلات گوناگون که اسکن شده است و در دیتابیس گوگل قرار دارند و می توان مقالات و کتاب های مختلف را که در دیتابیس آن است جستجو کرده و به متن آنها دسترسی یافت.

۱۲- Google News

سرویس Google News به کاربران امکان جستجوی اخبار روز دنیا را می دهد. این اخبار اکثرا از درون سایت ها و وبلاگ های پربازدید جمع آوری شده و به کاربران نمایش داده می شوند.

۱۳- Google Finance

اگر تاجر یا سرمایه گذار هستید و نیاز به دانستن و تجزیه و تحلیل بازار هدف خود دارید, می توانید از سرویس Google Finance استفاده کرده و اخبار مرتبط با کسب و کار خود و آمارها و اطلاعات مربوط به بازار را دریافت کنید.


منبع : Galoos

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.