اخبار فناوری و شبکه

اخبار فناوری و شبکه

تازه های شبکه و IT
اخبار فناوری و شبکه

اخبار فناوری و شبکه

تازه های شبکه و IT

جلوگیری از روشن شدن تصادفی ویندوز 10 از حالت خواب

سیستم عامل ویندوز حداقل از نسخه ویندوز 7 دارای زمان سنج بیدارباش (Wake Timers) است که به سیستم اجازه می دهد از حالت خواب خارج شود.  ویندوز 10 یکی از بهترین نسخه های عرضه شده سیستم عامل مایکروسافت تا به امروز محسوب می شود اما این به معنای بدون باگ و خالی از اشکال بودن آن نیست. یکی از مشکلاتی که بسیاری از کاربران با آن مواجه شده اند زمانی رخ می دهد که رایانه در حالت خواب (Sleep) قرار می گیرد. ظاهرا سیستم در زمان های تصادفی از این حالت خارج شده و روشن می شود. ممکن است دستگاه روشن باقی مانده و یا پس از مدت کوتاهی بدون دلیل مشخصی به حالت خواب بازگردد.

به گزارش "گروه علم و فناوری" عصرایران، مشخص شده است چنین شرایطی ممکن است به واسطه دلیلی منطقی رخ دهد زیرا کاربر این اجازه را به سیستم داده و البته شاید وی از این مساله نیز آگاه نیست. سیستم عامل ویندوز حداقل از نسخه ویندوز 7 دارای زمان سنج بیدارباش (Wake Timers) است که به سیستم اجازه می دهد از حالت خواب خارج شود. به صورت پیش فرض، این ویژگی غیرفعال است اما ویندوز 10 ممکن است برای برخی طرح های نیرو ویژه آن را فعال کرده باشد. برای غیر فعال کردن این ویژگی می توانید مسیر زیر را دنبال کنید:

زمان سنج های بیدارباش در طرح های نیرو مختلف ممکن است فعال یا غیر فعال باشند. شما احتمالا دارای حداقل دو طرح نیرو پیکربندی شده شامل متعادل (Balanced) و عملکرد بالا (High Performance) هستید. برای هر دو طرح باید وضعیت زمان سنج بیداری را بررسی کنید.

برای غیر فعال کردن زمان سنج خواب روی آیکون باتری در System tray کلیک کرده و Power Options را از منو زمینه انتخاب کنید. روی Change plan settings کلیک کنید و در صفحه بعد Change advanced power settings را انتخاب کنید.

جلوگیری از روشن شدن تصادفی ویندوز 10 از حالت خواب

در پنجره Advanced settings بخش Sleep را باز کنید و Allow Wake Timers را انتخاب کنید. اطمینان حاصل کنید که این ویژگی هم برای باتری و هم اتصال مستقیم به برق غیر فعال باشد. تغییرات را اعمال کرده و برای طرح های نیرو دیگر نیز این روند را تکرار کنید.

جلوگیری از روشن شدن تصادفی ویندوز 10 از حالت خواب

این راه حل نهایی برای برطرف کردن روشن شدن تصادفی سیستم از حالت خواب محسوب نمی شود. برخی اپلیکیشن ها مانند برنامه های استریم موسیقی که باز باقی مانده اند ممکن است سیستم را از حالت خواب خارج کرده و دستگاه روشن شود. تنظیمات اپلیکیشن ها را بررسی کرده و در صورت وجود این ویژگی آن را غیرفعال کنید.


منبع:عصر ایران

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.