اخبار فناوری و شبکه

اخبار فناوری و شبکه

تازه های شبکه و IT
اخبار فناوری و شبکه

اخبار فناوری و شبکه

تازه های شبکه و IT

روش های امن سازی WiFi

امروزه امنیت شبکه‌های بی‌سیم خانگی یکی از موضوعات مورد توجه کاربران خانگی می‌باشد. شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد که حجم اینترنت خانگی‌تان گاها خیلی زود به پایان رسیده باشد در حالی که شما به آن اندازه از حجم‌تان مصرف نکرده‌اید. ( امن سازی WiFi )  هنگامی که موضوع را با پشتیبانی در میان می گذارید با جمله‌ی “شاید مودم‌تان هک شده باشد” مواجه می‌شوید. وقتی هکر رمز مودم شما را هک می‌کند، حجم اینترنت شما را استفاده می‌کند. البته این مقدماتی‌ترین عملی است که هکر می‌تواند انجام دهد و در صورت حرفه‌ای‌تر بودن حتی می‌تواند به اطلاعات دستگاه‌های شما نیز دسترسی پیدا کند که مورد بسیار نگران کننده‌ای برای هرکس می‌تواند باشد. ( امن سازی WiFi )

لذا موضوع امنیت مودم‌های خانگی بسیار مهم است و باید برای امن کردن تنظیمات مودمتان اقدام کنید.

حال ما در اینجا روش‌های امن کردن مودم را باهم بررسی می‌کنیم تا بتوانیم از دسترسی افراد غیرمجاز جلوگیری کنیم :

  • اولین قدم استفاده از الگوریتم‌های رمزنگاری قوی می‌باشد. دستگاه‌های قدیمی از الگوریتم‌ رمزنگاری WEP استفاده می‌کردند که بسیار نا امن بود و به سادگی شکسته می‌شد. بهترین الگوریتم WPA2 می‌باشد که توصیه می‌شود از این الگوریتم استفاده کنید. لازم به ذکر است در آینده نزدیک استاندارد WPA3 هم منتشر خواهد شد که پیشنهاد ما همیشه استفاده از آخرین نسخه ها می باشد. ( امن سازی WiFi )
  • از رمز عبورهای پیچیده همراه با حروف بزرگ و کوچک، اعداد و نمادها استفاده کنید تا حدس آنها سخت شود. پیشنهاد ما استفاده از ابتدای حروف یک جمله، که می‌توانید آن را به خاطر بسپارید، به همراه عدد و یک نماد می باشد تا حدس آن هم سخت شود هم نرم افزارهای حدس پسورد نتوانند آن را به راحتی کرک کنند.
  • نام WIFI (SSID) خود را پنهان کنید تا دیگران نتوانند مودم شما را پیدا کنند. با اینکار WIFI شما فقط برای دستگاه‌هایی که به آن وصل هستند نمایش داده ‌شود و دیگران نمی‌توانند در حالت عادی آن را مشاهده کنند. البته لازم به ذکر است افراد حرفه‌ای می‌توانند اقدام به دور زدن این روش کنند. ( امن سازی WiFi )
  • گزینه WPS را غیرفعال کنید. با غیرفعال کردن این گزینه تا حد بسیاری از هک شدن مودم‌تان توسط نرم‌افزارهای موبایلی و ساده جلوگیری می‌کنید. برای غیر فعال کردن آن روی بعضی از دستگاه‌ها دکمه فیزیکی وجود دارد که می‌توانید آن را غیرفعال کنید در غیر این صورت می‌توانید از تنظیمات داخلی مودم این کار را انجام دهید.
  • از گزینه MAC Address Filtering استفاده کنید. البته این موضوع مختص کاربران کمی حرفه‌ای تر می‌باشد. هر دستگاهی که بتواند به WIFI شما وصل شود، یک ID منحصر به فرد دارد که به آن MAC Address می‌گویند. شما از تنظیمات مودم‌تان می‌توانید تعیین کنید همه دستگاه‌ها به WIFI شما وصل شوند یا فقط بعضی از MAC Addressها اجازه اتصال داشته باشند. ( امن سازی WiFi )
  • مورد آخر غیر فعال کردن DHCP می باشد. این موضوع مختص کاربران حرفه ای می‌باشد و ما در اینجا وارد این مبحث نمی‌شویم. در صورتی که آشنایی با DHCP ندارید تنظیمات آن را غیرفعال نکنید.
  • منبع:https://samasecurity.ir
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.